7 maj 2008

DRAMATEN NÄSTA

Nämen, alltså.
Om jag skulle ta och söka in på scenskolan?
Har precis avklarat en tjejmiddag utan att:
1. Försäga mig. Eller 2. Bli avslöjad.
Är extremt nöjd med mig själv, men längtar mig ändå vansinnig efter att få berätta.
V.A.N.S.I.N.N.I.G, sa jag.

I mitt dramaqueen-tillstånd finns det inga gränser för hur pompöst själva avslöjandet kan komma att bli. I synnerhet när det gäller min familj. Tänk er ett flygplan som (till synes av en slump) kör förbi över huset när vi sitter i trädgården. Bakom flygplanet en sådan där banderoll som skriker ut budskapet över himlen. Eller å! Kanske kan man skriva det man vill ha sagt i meterstora bokstäver av sten på marken, och tvinga upp familjen i flyplanet istället? Så ser de alltihop från ovan? ELLER! Man kanske kan be Zlatan berätta det i direktsändning från fotbolls-EM? Typ så här:

Sportjournalist: - Zlatan, vad kan du säga om första halvlek?
Och Zlatan bara: - Naaaaj, vad är en halvlek att snacka om? Jag har en annan cool grej att meddela. Definitivt Preggo är på smällen.

Som jag ser det: Möjligheterna är oändliga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag håller för slatan. Kändes som att hans dialekt skulle sitta som pricken över iit

Men jag får ändå önska dig lycka till att komma på en bättre och mer realistisk plan (om utifall att Zlatan inte har tid) ;)