5 maj 2008

EN ANING TRÖG I HUVUDET

Har ohyggligt svårt att förstå det här. Fast Projekt Bli På Smällen har varit ett mycket välplanerat projekt kan jag ändå inte få in det där plustecknets budskap i skallen. Och till råga på allt har det visat sig att killen är minst lika trög. Följdaktligen tillbringar vi hela kvällarna med att nöta in budskapet i våra skallar.

Man kan få in ordet gravid i de mest oväntade resonemang har jag märkt.


"Eftersom jag är gravid vill jag gärna ha datorn nu."
"Nu när du är gravid kanske du kan plocka ur diskmaskinen?"
"Ey, preggo! Vad ska vi äta?"
"Jag tror jag känner en craving! Ge din gravida kvinna en godis för helvidde!"
"Som gravid känner jag att det är viktigt att blixten på min kamera fungerar som den ska".

Det funkar sådär.
Byt ut ordet "gravid" i ovanstående meningar mot "Liten gullig hund från yttre rymden" eller "Muterad morot" om ni vill.
Känns ungefär lika sannolikt.

Inga kommentarer: