14 maj 2008

JA JA JA JA JA, JAG FATTAR

Det är nästan smärtsamt hur rätt jag har jämt.
Kerstin var en person i respektabel ålder som mer än gärna får säga så ja så ja lilla gumman till mig multipla gånger utan att jag tänker bli arg och sparka henne på ett enda smalben.
Fast kanske kommer jag att göra tusen nålar på henne lite då och då.
Till exempel om hon pratar mer om missfall.
Det gjorde hon väldigt mycket idag.

- Bla bla bla JÄTTEVANLIGT bla bla bla NORMALT bla bla bla HÄNDER JÄMT bla bla bla 25% AV ALLA GRAVIDITETER bla bla bla SUPERVANLIGT.

Till slut var jag tvungen att påminna Kerstin om att det fanns 75 andra procent att fokusera på också.
Och att jag gillar de procenten mer.
Det gör Kerstin också, sa hon.
Så det slutade lyckligt ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hepp! Då fick man det bekräftat att det MÅSTE vara något fel i utbildningen man går för att bli MVC-tant. De pratar massor om missfall (det vill man inte alls höra) och de pratar ännu mer om alla faser man ska igenom under själva förlossningsskedet (vill man inte heller veta. Bäbisen ska ju ut. Det räcker väl, eller?) men de pratar så lite som möjligt om vad som händer EFTER man har fått bäbisen. DET vill man veta!