22 maj 2008

FESTMETODEN

Jag har fyra stora fester att fejka på innan jag har passerat den magiska vecka 12 och tycker att det känns okej att berätta för folk och fä att jag är gravid. Folk och fä = jobbet. Tyvärr för mig är 3 av 4 fester jobbrelaterade. Tough luck.

Ikväll har jag i alla fall avverkat en av dem. Och dra på trissor! Det GÅR alltså att sitta med ett vinglas i handen en hel kväll utan att dricka ur det. Intressant upplevelse. Jag skriver upp det på listan över saker jag ska komma ihåg till en annan dag.

Nästa fest i raden har tema ost och vin.

Känn spänningen!

Hur ska hon lyckas fejka det här?

Ingen vet.

Allra minst hon själv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om du är på nåt ställe med servering kan du be personalen om att diskret få alkoholfritt vin istället :) En vän till mig jobbar som servitris och det här händer henne lite då och då, och hittills är det ingen som upptäckt den "fejkande" personen.

Tack för en underhållande blogg förresten. Har läst från start, men detta blir första kommentaren.

Anonym sa...

Ah, jag kom på värsta bästa grejen. Jag kan vara din partner in crime på vin- och ostfesten, jag byter glas med dig lite då och då!!

Frida sa...

Hej! Jag hittade hit genom Fru Kaos blogg. Det är roligt att läsa din blogg. Själv har jag tre små barn.

Jag kommer titta in igen.
/frida

Anonym sa...

Bra blogg. Blogga mera!