6 maj 2008

HIMLA HEMLO

Det här med att hålla preggo-grejen hemlig, alltså. Gosse, vilket heltidsjobb det är!
Inte nog med att man vill ställa sig på första bästa bergstopp och skrika ut beskedet till alla (funderar på att silvertejpa munnen på mig själv inom kort och inte rycka bort tejpen förrän till midsommar, ungefär.)
Nej, nu har det blivit sommar också.
Tack för det.
I varje hörn lurar en uteservering, i varje park en picknick.
Det blir med ens obehagligt tydligt hur ofta det är någon form av alkoholhaltiga drycker inblandade när man umgås med folk.
Och undanflykterna skriker LIAR LIAR PANTS ON FIRE lång väg.

Nej, jag går på penicillin. Yeah right.
Nej tack, jag tar gärna vatten. Säkert.
Nej, jag kör ikväll. Varför skulle jag?

Kan lika gärna tatuera in PREGGO i pannan.

Inga kommentarer: