7 maj 2008

KLART PREGGOT SKA HA EN TVÄTTMASKIN

Jag ägnar väldigt mycket tid åt att tänka på den här graviditeten.
Problemet är bara att det är så väldigt många tankegångar som får mig att flippa ur av overklighet, börja flacka sinnessjukt med blicken och skratta gällt och hysteriskt för mig själv i ett hörn. Det är inte ett så socialt accepterat beteende har jag märkt.

Här är en lista på ord jag inte kan koppla ihop med mig själv:

Mamma
Barn
Bebis
Förälder
Dotter
Son

Alltså lägger jag all min energi på att tänka på skötbord och tvättmaskiner. Skötbord och tvättmaskiner kan jag greppa. Skötbord och tvättmaskiner känns som en semester i parken i jämförelse. Skötbord och tvättmaskiner is the shit.

Idag har jag kollat upp ungefär tjugotre olika varianter av tvättmaskiner som skulle kunna rymmas på vårt badrum i vår tvåa (som vi inte har för avsikt att flytta ifrån på ett tag). Helst vill jag ha en sådan med tvätt och torktumlare i SAMMA tvättmaskinsstora maskin. Jag visste inte att det fanns sådana förrän idag. Nu känner jag att mitt liv inte kan bli komplett utan en. Jag menar, har ni någonsin hört om något så genialt? Tvättmaskin och torktumlare i ett! Kanske är det så att man inte kan få en bebERROR! om man inte har en sådan. Mycket talar just nu för det.

Imorgon tänker jag börja reka bland skötbord.
Kan knappt bärga mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt både hörsägen och egen erfarenhet är de kombinerade tvättmaskinerna/torktumlarna inte särskilt bra. De rymmer inte mycket tvätt och tar lång tid på sig. Betänk detta.
Och förresten, varför kan inte tvätten få lufttorka på en torkställning, både billigare och miljövänligare.
/hw

Definitivt preggo sa...

Har också hört det. Fast sedan hörde jag att de blivit bättre nu på sistone. Och då valde jag att tro på det. För jag gillar inte riktigt tanken på att ha lägenheten belamrad med torkande tvätt hela tiden...

Staffan Wingborg sa...

Du kan få vårt skötbord om du vill. Bättre begagnat finns inte. Brio Vegga.

30-nånting sa...

Visst är det mycket lättare att snöa in på de praktiska detaljerna. Fast det gäller allt det praktiska utom att kolla upp föräldrapenningen, det känns som ett svart hål som bara närmar sig med raketfart.