31 maj 2008

ORO ÄR MIN ARVEDEL

Jag oroar mig förvånansvärt mycket nu för tiden.
Lite över att jag hittat på hela graviditeten.
Att jag nog inte är gravid. Att det nog inte var något plus på stickan, trots allt. Och att de få symtom jag kan stoltsera med lika väl kan komma från en läskig sjukdom, säg cancer, istället.
Men mest oroar jag mig ändå för missfall.

- Jag vill inte att Turtle ska ångra sig!
- Nej. Men OM Turtle ångrar sig så är det inte så mycket vi kan göra. Då får vi göra en ny.
- Men jag gillar Turtle! Jag vill inte ha någon ny!
- Nej, men...
- Turtles återkomst. Du hör ju! En dålig uppföljare.
- Uppföljare kan vara bra.
- Hmpf.

Kan någon snabbspola fram tiden, bitte.
Jag vill ha mage och frisk Turtle och rosor på kinderna.

1 kommentar:

Anonym sa...

äsch, klart du inte får missfall! dessutom, du är ju i vecka 9 nu. enligt min BM stämmer inte det där med vecka 12, det var bara nåt man bestämde förr för att ha nåt att gå efter i mödravården.

fast du kan ju alltid göra som jag. fejka att du håller på att dö i smärtor, då får man göra ultraljud (vaginalt, åh fy). jag har gjort i vecka 7, 13 och 19. min baby kommer vara helt micrad!