10 maj 2008

SÅ STRYKER VI RUFUS

I flera års tid har vi pratat om namn på våra framtida barn.
Tjejnamn är lätt. Där har vi en lång lista med namn vi båda kan tänka oss.
Killnamn däremot.
Tjena.

- Men RUFUS då?
- Fint. På en hund.
- Äh, människor heter Rufus.
- Ungefär EN människa heter Rufus. Det är Rufus Wainwright. Sedan är resten av Rufusarna hundar och andra sorters djur.
- Du ljuger.
- Gör jag inte. Vi bildgooglar då.

Tre sekunder senare har vi googlat fram bilder på tio olika Rufusar.
Den ena är Rufus Wainwright.
De andra är tre hundar, en B-ponny, två katter och tre får.
Och så var vi tillbaka på ruta ett igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar redan din blogg! Kommer definitivt följa din graviditet med spänning :D

Ida sa...

Jag tänkte för ovanlighetens skull inte vara en sån där anonym smygbloggläsare, utan ska ta mig i kragen och lämna en kommentar, trots att jag inte har den blekaste om vem du är. Kul blogg iaf, det var det jag skulle säga!

Linda sa...

Så gick det med den saken.
Älskade Rufus!!