12 maj 2008

VECKANS ROOKIE PÅ MVC

Jag måste ringa och skriva in mig på en mödravårdscentral. Det känns orimligt stort och svårt och svajigt. Oklart varför. Jag beter mig som om jag aldrig ringt ett telefonsamtal förut. Kommer dragandes med klassiska undanflykter i stil med "Men jag kan ju inte numret!" och annat likvärdigt nonsens. Jag önskar jag bodde på landet där det bara fanns en mödravårdscentral att välja på. Inte här, där det finns en ziljard olika alternativ. Hur ska jag veta vilken som är bäst? Va? Va? Va?

Oroar mig också mycket för att låta fel när jag väl gör slag i saken.

Osäker: - Eh, hej? Jag tror jag är med barn. Eller jag vet inte. Men kanske. Typ. Väl?
Äppelkäck: - Hejsan svejsan på dejsan! Jag har ett liv som gror i min livmoder! LIVETS MIRAKEL!
Övercool: - YO, BIATCH! Skriv in mig. Jag är på smällen.
Livrädd: - Hjälp mig, rädda mig, gör något! Jag kissade på en sticka och det blev PLUS och jag vet inte hur man gööööör!

Risken för att just jag ska bli utnämnd till Veckans Rookie på mödravårdscentralen känns överhängande stor. Förmodligen (nästan absolut säkert) kommer de att hänga upp mitt foto på anslagstavlan i fikarummet och hånskrattandes kasta pil på det. Så himla jobbigt när det händer.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kör på "övercool". Då tror dom att du har gjort det förr kanske (:

Anonym sa...

Du skriver så otroligt roligt! Kan inte slita mig från din blogg så jag har plötsligt kommit på mig själv med att kika in här flera gånger om dagen bara för att se om du skrivit något!

Vad gör det mig till? Veckans wannabe-preggo?

Anonym sa...

Jag instämmer med föregående talare. Du skriver med så mycket humor att du gör våra dagar lite gladare. Keep on going!

Definitivt preggo sa...

Å, gulle er!

Anonym sa...

Heeej! Asså, jag ville bara instämma. Jag sitter här och skrattar HÖGT! Hur kul som helst. Mig blir du inte av med i första taget ;-)

Lycka till, med BVC-besöket och resten av vägen fram till bäbis!

30-nånting sa...

Haha, jag ringde till MVC samma dag som jag fick reda på att jag var preggers för jag trodde att jag skulle få göra ett test där för att få rätt på om det var sant. Så var det alltså inte och jag kom inte ihåg mitt personnummer när de frågade efter det.

Nu har du ju redan varit där, men jag tror att jag kanske tog rookiepriset ändå.

No-one sa...

Ha ha ha, sjuuuk kul blogg!!! Har hittat den först nu... Hilarious!