6 juli 2008

FOLK = UNDERLIGA

En väldigt vanlig reaktion när man berättar för någon att man är gravid, har jag märkt:
- Jaha, vad säger din pojkvän då?
Märklig fråga, känner jag.
Som om hela avloppet här hemma var fyllt av nedspolade p-piller, killen grundlurad och hela graviditeten en enda lång fräck kupp från min sida.
Det här är vad jag vill svara:
- Jaså, nej. Jag har inte sagt något till honom ännu.
För eh, alltså. Vi pratade om det här innan jag slutade proppa i mig piller.
Vi kom liksom överens.
Vi bara: Tyckte samma.
Det må låta helt stört, men så var det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha vilken jäkla fräck fråga. I det fallet måste dom utgå från att det bara är tjejer som vill bilda familj och skaffa barn...

Hm, inskränkta människor finns det minsann...

Ida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.