6 juli 2008

FRÅN EN HJÄLTE TILL EN ANNAN

Jag har tillbringat helgen med två små lintottar i 4-årsåldern. De är vansinnigt imponerade över att jag har en Turtle i magen. (En grön stridssköldpadda med fräckt pannband, wohoo!) De är också mycket besvikna på Turtles totala inkompetens när det kommer till att sparka så det känns på utsidan. TROTS att man lägger örat mot magen och lyssnar, så hörs han inte ett dyft. Tönt-Turtle.

Lyckades i alla fall anordna en mycket kreativ workshop kring det här med namn.

- När Turtle kommer ut tycker jag hon ska heta Molly.
- Eller Arvid om han är en kille.
- Ja, eller Rosa om det är en tjej.
- Eller kanske Sixten.
- ELLER BATMAN!

Mycket visdom att ta med sig därifrån, känner jag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

AHA! jag är helst säker att du har en blogg till! (och jag är helt säker på att jag kan ha fel oxå) Men är det möjligvis så att du är innehavare av bloggen onekligen.blogspot.com?

Om så inte är fallet, sorry, men ni har en väldigt lik stil att utrycka er och är så fenomenalt fiffiga. (Jag hittade denna blogg via fotbollsfrun på marianova och onekligen via dagarna.se tror jag)

Definitivt preggo sa...

Hej Krabban, och schhhh!
Du är sannerligen något på spåren i din bloggspaning. Och mig gör det inget om ni som läser här hittar till Onekligen, men jag ser helst att alla Onekligenläsare förblir ovetande om den här bloggen. I alla fall så länge det någonsin går...

Anonym sa...

Jag lovar och svär! Jag sitter själv i sitsen (kanske till och med lite hemligare vecka 7).
Jag är tyst som en.., Jag är tyst!

Gry sa...

Aha.... kul med "Onekligen" ;-) Har varit inne och läst, och min mun är förseglad. Jag kommenterar enbart här på def.preg. så det är lugnt.

Blev inte så lite avis på dig när jag upptäckte ditt yrke och böckerna...... Jag har en stängd blogg också, och där lämnar jag ut lite av mitt material till en bok jag håller på med. Har inte en aning om någon vill ge ut den, men jag skriver den i alla fall. Som norsk, gift med svensk och konverterad till svensk (hajar du?) är träffsäkerheten i stavningarna inte helt 100, men det är inget som en bra korrekturläsare inte kan råda bot på ;-)

Må så gott! Kram Gry

Mäjlin sa...

Men oj. Jag som läst onekligen jättelänge, sen började jag läsa den här av ingen giltig anledning alls (minns inte ens hur jag hittade hit) Nu är det ju hundra gånger roligare! Och det var jätteroligt redan innan, grattis!

Mäjlin sa...

..och när jag ändå är igång. Säg åt din brorsa att börja blogga igen.