1 juli 2008

SOM MSN UNGEFÄR

Berättade för en av mina gravida kompisar att jag också befann mig i heligt tillstånd idag. Fick ett mycket minnesvärt mejl tillbaka.

"Coolt, grattis! Vad har du för BF? När har du UL? Har du kanske till och med gjort VUL? Vad heter din BM? Och har du tänkt på hur sinnessjukt många förkortningar man måste lära sig när man blir gravid? Det är som kidsens msn-språk ungefär, fast ändå inte."

Skrämmande det här.
Msn-språk har aldrig varit min starka sida.
Det tog typ fem år innan jag fattade vad lol och irl och asg betydde.
Och då fick jag ändå fråga min lillasyster.

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack, TACK för komplimangen!

ang. hårfärgning så har jag färgat håret två gånger nu under graviditeten och det enda som hände var att ingen såg att jag piffat upp mig eftersom färgen inte verkade fastna speciellt bra! håret kan tydligen jävlas på det sättet under graviditeten har jag läst, men annars är det helt ofarligt med hårfärg, bara ännu en gravidmyt (visst älskar vi dom?) enligt min kloka barnmorska!

Definitivt preggo sa...

Å, Johanna, du har räddat min dag. Nu ska här färgas hår!

Anonym sa...

Glömde att man måste akta sig för vad som slipper ur en när du är i bloggtagen.
Min favvoförkortning är egentligen BIM = Beräknad Inte Mens. Det är ju inte ens en korrekt mening!
Det står alltså för den dagen då man kommer på att "hey, det kommer inget blod, jag kanske borde kissa på en sticka".
Nu kan du svänga dig med uttryck som: "Äh, det är flera måååånader sedan jag hade min BIM".