29 juli 2008

SPARKA MIG, UNGE!

Men åååå, jag är så otålig.
Jädra unge till att ligga still och inte märkas.
Sparka, god damn it, sparka!!!
Igår försökte jag provocera fram fosterrörelser genom att attackera magen med olika plötsliga rörelser.
Det hjälpte inte.
Då damp-petade jag med ett finger rakt in i sidan på mig själv jättemånga gånger.
Pet, pet, pet, pet, pet, pet.
Hjälpte inte heller.
Det blir ingen fotbollsspelare av den här ungen, det blir det inte.
I och för sig inte så chockerande, hanhon är ju avlad av två totala fotbollsvärdon.
Stackarn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Testa att dricka iskallt vatten, eller äta isglass! Har funkat för mig iallafall, fast det kanske är i tidigaste laget för dig, när ska ni gå på ultraljud? så spännande!

Alex sa...

När jag var gravid med min 4-åring kände jag inget förrän i vecka 18... jag skulle tro att det är rätt vanligt. Men jag förstår dig, jag var precis lika otålig som du innan lillebror började böka runt i magen!

Anonym sa...

Det är intressant hur olika tidigt man känner fosterrörelserna. Första graviditeten kände jag först i vecka 13, den här gången började det redan i vecka 6.
Härligt är det i alla fall!