18 augusti 2008

HALVTID

20 veckor avklarade, 20 veckor kvar.
I pausen mellan första och andra halvlek ägnar jag mig helhjärtat åt att ha halsbränna.
Halsbränna är mitt enda gravidbesvär hittills, jag vårdar den ömt och innerligt.
Något taktiksnack ni vill dela med er av inför andra halvan?
Så här i OS-tider känner jag att det är läge för er att ta ert ansvar som coacher.
Jag skulle uppskatta om ni kunde lägga upp taktiksnacket som den där professorn i biomekanik gör i OS-studion på kvällarna, med pilar på tv-skärmar och invecklade tyngdlagsfakta.
Men men, anything will do.
Jag har 20 veckor på mig för att toppa formen.
Sanna Kallur skulle skratta ihjäl sig åt den löjliga tidsmängden, jag svär, hon har typ laddat i fyra år.
Vi har inte en sekund att förlora.

11 kommentarer:

Lill-Krizan sa...

Vad du än gör, syrran, undvik Sanna Kallurs upplägg. Eller nerlägg, snarare.

Anonym sa...

Tyvärr gick det ju inget vidare för Kallur idag, så jag tar det som att 4 år är för lång laddning. Det är nog lagom med dina resterare 20, då hinner du ladda så där lagom mycket =)

Det är kul att följa din blogg/graviditet eftersom jag skulle fått en kurt-gunnel samtidigt som dig, men den stannade inte kvar mer än några veckor.

Definitivt preggo sa...

Okej, Sanna Kallur var ingen bra referens just idag. 4 år är DEFINITIVT för lång laddning.

Och Caroline, vad ledsamt!! Jag får helt ont i magen av sådant där.

Minna sa...

Jag hetsåt Novalucol mot halsbrännan. Jag råkade ta en Pepcid duo en gång och konstaterade att det var ju värsta mirakelmedicinen... tills jag läste på bipacksedeln och såg att gravida inte får äta det...

Johanna sa...

Gaviscon är en riktig höjdare mot halsbränna... Dem tuggade jag så det skummade ur munnen på mig när jag var gravid. Finns som flytande också, men den är äääääklig!

Anonym sa...

Gaviscon is da shit och att äta lite hela tiden (inte så bra för vikten dock, men den kan du ju tänka på sen...) Jag har en massa andra tips mot halsbränna också, emn de kan du få veta när vi träffas! Vi längtar

Anonym sa...

tips inför andra halvan. Var förberedd på att du kommer behöva större mammakläder. Jag trodde det liksom räckte med ja, mammabyxor som passade när jag hade minimage. Jag drog och slet i mudden och konstaterade- Gott om plats att växa i. Ehhhm, nu är alla byxor för små, och jag är för snål för att köpa några nya som passar eftersom jag hade tänkt att lill*n snart ska komma ut. Tänk vad mycket bebiskläder/blöjor/andra bebisrelaterade prylar man kan få för samma pengar som ett par jeans med mudd!
/Snål-Am

Anonym sa...

Tips inför andra halvan var det ja!

När jag var gravid i v 20 såg det typ ut som att jag skulle föda när som helst med tanke på att jag hade två illbattingar i magen. Men mitt tips är att ta det lugnt även om det låter dötrist. Alla sa det till mig och jag tyckte att det lät lika trist varje gång. När sen illbattingarna kommit ut och det gått ett tag med lite för lite sömn kunde jag inte förstå varför jag inte vilade mer innan... Det är lätt att vara efterklok brukar man ju säga.

Lycka till och hoppas att halsbrännan försvinner lika fort som den kom :-)!

Anonym sa...

Såg en bil idag med regnummer TURTLE. Sköldpaddan ute i god tid med att fixa bil eller var det måhända mamma/pappa turtle som var ute på vägarna? ;)

Anonym sa...

Ät mandlar! Fungerar förvånande bra mot halsbränna.
Grattis till halvtid förresten!

Anonym sa...

Tips inför resterande veckor: Njut! Njut av att vara gravid, passa på att gå och strosa på stan (risk för inköp dock!), läs böcker, blogga, gör sånt du gillar och har lust med och bara NJUT.