10 augusti 2008

TRIPP TRAPP

Har tillbringat stora delar av dagen på en auktion.
Funderade en stund på att ropa in en Tripp Trapp-stol till Turtle, men fick onda ögat av en hel hord småbarnsmammor och höggravida som siktat in sig på samma stol.
Sällan har jag skådat sådan målmedvetenhet i inropandet.
Alla småbarnsmammors händer sköt i luften som små spjut.
Vad är det som är så magiskt med Tripp trapp-stolar?
Beats me.
Insåg hur som helst att jag mött mina överkvinnor i inropandet och siktade in mig på en byrå till Turtles blivande barnkammare i torpet istället.
Slussen är således öppnad.
Från och med nu får jag tydligen köpa saker till Turtle.
Märker ni ett uppsving i handeln den närmsta tiden så är det bara jag som drar mitt strå till stacken och gör mitt bästa för att gynna Sveriges ekonomi genom ohämmad shopping.
Måste bara råna en bank först.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag och min två systrar har suttit på varsin tripp trapp stol. ena systerns son sitter på en av dem. min är utlånad till en familj vars tredje unge snart kommer sitta på den. lillesyrrans stol är utlånad till en annan familj med två ungar.

de håller, de går att sitta på från liten till rätt stor, de går att klättla (klättra) på. de välter inte för nåt i världen.

tripp trapp rocks.

Anonym sa...

Maggan har en tripp-trapp stol i garaget som du säkert kan låna. Han har ju sparat på allt så hon hade ju två...