25 september 2008

HOS HÄXDOKTORN

Dagens besök hos barnmorskan var roligt på många sätt.
Kanske främst sekunderna efter jag nämnde att jag har ganska mycket halsbränna.
- Jaha. Då har nog barnet mycket hår på huvudet.

SAY WHAT?
Här går man till sjukvården och hamnar hos en häxdoktor.
Som hävdar att MIN AVKOMMA har MYCKET HÅR på huvudet.
!!!!!!!
Jag skrattar mig till döds, gott folk. Till döds!
Det är i sådana här lägen det blir extra tydligt om att man är två om det här med barnaavlande.
Mycket hår på huvudet har liksom aldrig riktigt varit min grej.
Om vi ska uttrycka oss milt.
Om Turtle kommer till livet med tjockt, lockigt hår kommer jag att vara helt oskyldig.
Och som extra krydda på det: Mycket, mycket avundsjuk.
Ho ho ho! Tjockt och lockigt hår, va! Vilken grej.
Kan vara värt lite halsbränna alla dagar i veckan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jojo och om du har stora fötter går förlossningen fort.mycket skit får man höra när man är preggo. och ännu mer sen när klimpen är ute...

Anonym sa...

Menar barnmorskan att det är håret som klillar dig i halsen?? Fy,farao vad äckligt!