11 september 2008

KILLE TJEJ KILLE TJEJ

Och sen läste jag lite till och hittade det här:

Har ni tagit reda på vad ert blivande barn har för kön?
- Ja, det är med största sannolikhet en tjej.
Vad gör ni om det blir en kille då?
- Ja, det skulle ju bli lite jobbigt, för nu har vi ju tapetserat barnkammaren i tjejfärger.

Käre värld.
Jag tyar inte mer.

En gång läste jag en rolig tjuvlyssning på tjuvlyssnat.se

Gammal dam i matbutiken: - Åh, vilken söt liten tjej!
Mamma med barnvagn: - Det är en kille.
Gammal dam: - Men varför i hela friden har han en rosa mössa på sig då?
Mamma med barnvagn: - För att han är bög.

När Turtle ploppar ut (det tar två sekunder och jag hinner bara utbrista i ett förvånat O! och sedan är förlossningen över) ska jag farao döpa honom/henne till Kim och vägra tala om för någon i hela världen om det är en kille eller en tjej. Som ett socialt experiment. Moahaha! Jag kan se förvirringen vid presenthyllorna framför mig redan nu. Rosa eller blått? Svärd eller spetskjol? Tricky, very tricky indeed.

3 kommentarer:

30-nånting sa...

Haha, ja jag håller på att fixa en liten barnfilt nu med lappar som ursprungligen skulle ha blivit ett överkast till vår dubbelsäng (hahaha) och den är cerise, rosa och grå. Det kan nog ställa till med huvudbry. Och jag tänker köpa sådant jag gillar - oavsett om det är rosa eller blått eller gult eller grönt eller lila...ja, du fattar.

Vi har ingen aning om vad Pyret har mellan benen, men vi tänker att det kan bli en av två möjliga och det räcker för oss.

Anonym sa...

för han är bög, så jävla bäst!

Anonym sa...

Klockrent. Jag tror jag är lite kär i dina bloggar.