10 september 2008

KÖPSTRESSEN

Fick en Vi Föräldrar Gravid idag av en kollega. Har nu lusläst den från pärm till pärm (minus förlossningssidorna, de vågar jag inte titta på ännu). Speciellt en sak blir jag väldigt nervös av. Det är en enkät bland blivande föräldrar om konsumtion.
Frågorna är:
Hur gravid är du?
Hur mycket pengar har ni hittills spenderat på den kommande bebisen?
Vad har ni kvar att köpa?

XX, i vecka 23, har spenderat 12000 kronor hittills. Hon har kvar att köpa skötbord och typ två klädesplagg. XX, i vecka 28, har spenderat 9000 kronor hittills. Hon har kvar barnvagnen. Och XX, i vecka 19, har spenderat 4000 kronor hittills. Hon har kvar vagn, spjälsäng och lite kläder.

WTF!
Jag, i vecka 23, har spenderat 378 kronor hittills. Vi har kvar allt.

Antingen är vi sjukt ekonomiska (här lämnar jag plats för tidernas hånskratt från alla i vår närhet). Eller så är vi sjukt sent ute. Gulp.

P.S. Kära tomten! Om du läser min blogg, vänligen hörsamma min stillsamma önskan: Ge mig allt bebisrelaterat du kan hitta i julklapp. Förutom en illgrön barnvagn i manchester, för det har jag redan en.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeez. Nä, ni är nog bara sjukt kloka.

Lill-Krizan sa...

Skärpning, tjockis!

Som tur är har din kära bror (och garanterat resten av familjen) redan spenderat betydligt större summor än så på den lilla skitungen. Så det ska nog gå bra ändå, detta här.

30-nånting sa...

Haha, vi har ordnat vagn och lånat ihop lite grejer som babysitter (som verkar helt onödig enligt vissa) och babygym (också helt onödigt tydligen). Jag är i vecka 28 och eftersom vagnen ruinerade oss blir det inte så mycket mer extravaganta saker. Vi litar på att släkt och vänner ska kunna spöka ut Pyret så att vi slipper...

Anonym sa...

Ja ja kära barn,jag har säcken full!