9 september 2008

SLUT PÅ BÖJANDET

Jag har tänkt väldigt mycket på det här med att böja mig på sistone.
Min inställning numera: Böja sig är en sjukt överskattad syssla.
Helst skulle jag vilja stå eller ligga raklång hela tiden.
Inte sitta ens.
Och framför allt inte böja mig ner för att knyta skorna eller plocka upp saker jag tappat på golvet.
I hate böja mig!
Lungorna trycks ju för farao upp i munnen på en!
Hur gör folk när de inte bara är lagom gravida (typ i vecka 23), utan JÄTTE-JÄTTE-GRAVIDA (typ i vecka 40)?
Har de inga skor på sig?
Tappar de aldrig grejer på golvet?
Har de hyrt en liten slav på MVC som gör de här grejerna åt dem?
Jag kan inte för mitt liv förstå hur det annars går till.
Eller, för den delen, hur jag ska kunna flyttstäda en hel lägenhet på fredag utan att böja mig.
Kan bli knivigt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns hur jag när jag var höggravid tänkte: "Hur fasen kan man vara tjock frivilligt?!?" Inte för att någon tvingat mig till att bli gravid, men jag tänkte mer på överviktiga... Tappade man något på golvet så var det bara att snällt vänta tills någon kom och tog upp det till en. Får nog inflika att detta var någonstans runt v 33 med två små Pysar i magen...

Minna sa...

När man är höggravid och tappar nåt bryr man sig inte utan man bara hasar vidare... och hoppas på att nån annan plockar upp efter en.

Anonym sa...

Tycker nog att du ska skippa den där flyttstädningen och leja någon annan. Kan aldrig vara bra.

Anonym sa...

Nämen sen när man blir större hukar man sig ned istället, eller möjligtvis ställer sig på knä (fast det är förstås svårt att ta sig upp sen).

Anonym sa...

ja usch för att böja sig!. bäst att ha allt i lagom maghöjd. det är nu man ska skippa jeansen och eventuellt mjukisarna med för hård mudd. släppa magen lös och acceptera att man är en förtjusande liten flodhäst som folk måste knäböja inför...

Unknown sa...

Man ska helst föda barn på sommaren. I juni i fjol gick jag omkring och var tämligen stor på mitten, fjorton dagar extra för säkerhets skull, och min lycka var att jag kunde använda ballerinaskor, Birkenstock och annat som inte behöver knytas.

Flyttstädade gjorde vi några månader tidigare, i slutet av mars, och då var jag ju bara lite smått spolformad. Vi enades dock ganska snart om att vi ska köpa hushållsnära tjänst-städning nästa gång vi flyttar, oavsett om jag råkar vänta barn igen eller ej.