30 september 2008

STORA KLÄDKÖPARDAGEN

Jag har oroat mig en del över min klädsel i vinter.
Speciellt när det kommer till jackor.
Min kille har sagt att jag kan få låna hans snowboardjacka när det blir kallt.
Jag har aldrig sett hans snowboardjacka, men att döma av hans hånflin när han föreslår att jag ska gå omkring i den föreställer jag mig att den är rosa/turkos och köpt i början av 90-talet. Inklusive fluff. Om det kan vi väl säga så här: Rosa/turkosa kläder köpta i början på 90-talet är oftast inte i min smak. Även om jag gillar fluff.

Men idag har jag löst problemet!
Hittade en billig vinterkappa som 1. Var helt okej snygg , och 2. Rymmer en mage av sällan skådat slag. Sweet joy, nu kan det få bli midvinter vilken sekund som helst.

I alla fall. I min iver över jackan budade jag också hem ett klädpaket till Turtle. För samma summa som jag köpte min (billiga!) kappa fick Turtle ett Traderapaket med 34 klädesplagg i.
TRETTIOFYRA!
I nästa liv ska jag också vara tre äpplen hög.
Verkar vansinnigt ekonomiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fatta - ni kommer aldrig behöva tvätta! Sweet joy!

Ps. Jag har varit helt speedad över din exceptionella aktionplan hela dagen. Det är bra med kompisar som har 0 tålamod. Tack för det! Ds.