14 oktober 2008

DET FINNS ANNAN FRUKT ÄN APELSINER*

Åt precis en apelsin efter middagen och fick en lätt kris.
Följ min tankebana:
1. Det är tur för apelsiner att de är sjukt goda, för annars hade det ALDRIG varit värt att äta dem med tanke på allt kladd och jävulskap man måste gå igenom för att få sätta tänderna i frukten.
2. Det var bättre förr, när mamma eller pappa skalade apelsinerna åt mig och delade upp dem i klyftor och la dem på en tallrik framför mig.
3. Hahaha, vilken lose-lose-situation för mamma och pappa!
4. HahahahaAAAARRRGGG! Snart är det jag som är mamma och pappa!!! Eller okej, jag kommer bara att vara mamma. Men ändå. Jag kommer att få genomlida skalandet och slafsandet utan att få sätta tänderna i frukten. Typiskt min jävla otur.
5. Hur mörkar man för ett kid att det finns apelsiner i världen?

*Notera gärna här hur jag återanvänder en boktitel av Jeanette Winterson när jag skriver rubrik till det här (inte alls ytliga) blogginlägget. Det är ett desperat försök att återupprätta min heder som intellektuell och bildad efter en helg där min kille krasst konstaterat att jag är en av de ytligaste personer han känner. (Jag höll med). Det vore så synd om det gick er förbi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag leker gärna skalman!