29 oktober 2008

TRÄNINGSLÄGER

Igår hämtade jag Alva,5 och Ida, 4 år på dagis. För en Hämtapådagis-oskuld som jag var det en stor dag. Skulle jag få med mig rätt barn hem? Med rätt skor? Nervigt! Alva och Ida verkade däremot inte ta så allvarligt på det hela.

- Hej, Lisa! Bra att du kom. Här är min jacka och här är mina skor och här är nyckeln till vår lägenhet och här står mitt namn och nu ska vi gå hem för jag ska klä på mig prinsesskläder och pannband. Skynda dig!

Sedan fortsatte träningslägret i ungefär samma pedagogiska stil.

- Lisa, du har ju en bebis i magen?
- Ja.
- Fast du kan kanske inte så mycket om bebisar?
- Nej, inte så jättemycket.
- Fast det kan vi, vi leker bebisar jätteofta. Så nu ska du sitta här i soffan och så är jag din bebis och så ska du ta hand om mig och döpa mig. Jag säger till om du gör fel.

Då så.

4 kommentarer:

Minna sa...

hahah, bebisen kommer också tala om om du gör fel... trust me!
;D

Anonym sa...

Go combat-keijsers! Hut hut!

Mycket tacksam för passning och att det blev rätt barn, hade också varit lite spännande och rätt festligt om du fick med dig Sixten och Ture istället ...

Stella sa...

skönt med någon som verkligen kan!
barn kan man alltid lita på!

Gry sa...

Känns tryggt med äkta läromästare att ta till när det krisar ;-)

Kram Gry