18 november 2008

ANDAS FÅR RÄCKA

Så där, nu har vi bokat in oss på profylaxkurs trots allt.
Jag laddar mentalt inför eventuellt flum genom att gå omkring barfota i min mest hippielika klänning och tänka på delfiner. Det går bra. Jag känner mig oerhört öppen i sinnet, naturlig, urmoderlig and all that jazz. Tills jag läser någonstans att "det är avslappnande med lite magdans inför förlossningen". För eh, URSÄKTA MIG?!
Magdans i förlossningssalen iklädd ett av landstingets snygga skynken.
Där någonstans går väl ändå gränsen.

4 kommentarer:

yllet sa...

ja så värst avslappnande låter det inte?!

Minna sa...

Hahahahahahahahahahahhah! Jorå...

30-nånting sa...

Haha, vi har faktiskt gått på profylaxkurs och jag tycker att det var jättebra. Ingen magdans uppmuntrades, men dock något ledaren kallade för Ricky Martin-dans. Livin' la vida loca!

Karin sa...

Jag tänkte "andas, andas, andas" medan jag pressade ihop käkarna och höll andan. Men sen fick jag epidural och så blev allt frid och fröjd!