24 november 2008

TORTYREN!

Idag har jag varit hos tandläkaren.
Oerhört obehaglig upplevelse.
Jag menar, det är rätt obehagligt hos tandläkaren även i vanliga fall.
Men som tämligen gravid är det tortyr.
TORTYR!

Först får man klä på sig ett förkläde av bly (not kidding) för att magen inte ska träffas av några röntgenstrålar. Sedan får man lägga sig ner på rygg (hata, hata, hata ligga på rygg med en mage som trycker upp alla inre organ i munnen på en och halsbränna som får en att vilja kräkas.) Sedan sänker tandläkaren ner överkroppen ytterligare lite till bara för att jävlas. Och så petar hon sönder ens inflammerade tandkött tills det blöder överallt i munnen på en. Sedan får man betala massor av pengar när det är klart.

Tandläkare är onda, onda människor.
Det säger jag nu, yo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, jag fattar inte. Fick du ligga på rygg under själva behandligen också? Det funkar väl inte? :)

Anonym sa...

Det är väl klart att hon fick göra... Hur skulle det funka annrs?

Definitivt preggo sa...

Ha ha, rolig diskussion det här! Jag fick ligga på rygg under heeeela långa undersökningen, ja. Svårt att se hur det skulle funka annars. Men om ni kommer på något knep - säg gärna till! Jag är rädd att jag måste dit igen på torsdag...

Anonym sa...

HAHA! Vet du, jag fick någon form av hjärnsläpp och tänkte att du låg på mage :) Jag kommer ihåg att jag först tänkte att "ja, det är klart att det måste vara jobbigt att ligga framstupa på mage när man är gravid och mår illa" och sen försökte jag förstå hur tandläkaren kunde undersöka dig om du låg kvar så. MY BAD! Jag kan uppenbarligen inte läsa längre :)