28 december 2008

SAME SAME BUT DIFFERENT

Idag hämtade vi ut en sjukt fin matta som vi köpt till vardagsrummet. Sedan promenerade vi lite kors och tvärs över stan med mattan i en gigantisk rulle på axeln. (Eller okej: Min kille promenerade kors och tvärs över stan med mattan i en gigantisk rulle på axeln. Jag gick bredvid.) (Eller okej: Jag sniglade mig fram bredvid.) (Eller okej: Jag sniglade mig fram två meter bakom.)
Sedan gick vi på café med mattan.

- Se det som en övning!
- Hur då?
- I att gå och fika INKLUSIVE halvjobbigt bihang.
- Du tänker matta/bebis - ungefär samma?
- Typ.

Fast sedan ställde vi mattan vid dörren på cafét och lämnade den där under hela fikan.
Bebisen får nog följa med till bordet i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta med 4 getter nästa gång du besöker din matvarubutik. Ungefär så ska det vara att handla med småbarn.

Äppelträdet sa...

Bebisar kan parkeras vid dörren. Eller ännu hellre på trottoaren snusandes med bara nästippen utanför åkpåsen medan mamma håller koll gnom en glasruta och dricker latte så att det sprutar ur öronen. :)

prylpinglan sa...

haha va rolig du är, hittade nyss till din blogg å bara ler hela tiden...
jag e gravid å har 8 veckor kvar.... men tycker redan de e dags att den ska komma ut...
grattis till er fina lilla rufus!

//prylpinglan