2 januari 2009

NOVALUCOL

Jag undrar lite om min barnmorska vet vad hon pratade om när hon sa att det inte fanns några restriktioner kring hur mycket halsbrännetabletter man får äta som gravid. Idag kom min kille hem med ett nytt 100-pack Novalucol till mig. Jag kastade mig över det som om det vore knark i det och jag behövde en fix omedelbart för att inte klösa ögonen ur mig.

- Vet du vad det här betyder?
- Nej.
- Att jag snart har ätit 600 sådana här tabletter.

Och då räknar jag inte ens de hundratals Gaviscontabletterna jag åt innan jag insåg att de var så äckliga att jag skulle döden dö om jag var tvungen att intaga en endaste till och gick över på Novalucol istället.

Halsbrännetablettstilvverkarna måste verkligen älska mig alltså.
Men det är i och för sig okej.
Kärleken är ömsesidig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är som de lärda säger "halsbränna betyder barn med hår" ... så kommer du att få en kloss med redigt afrobarr alltså!

Ut och inhandla tofsar och hårspännen!

;-D

Definitivt preggo sa...

Fel, Jupp. Om det är sant det där med halsbränna och hår kommer jag inte få något barn alls. Jag kommer få en varulv.

Minna sa...

Jag höll på att frätas sönder av halsbränna... och Jack har typ noll hår på håret idag... well well.

Och jag råkade ta en Pepcid Duo en dag och tänkte "Wow, det här är grejjer" för det försvann på ett kick... men SEN när jag läste bipacksedeln såh jag att det var ett big NO-NO när man var gravid...

(därav uteblivet hår på ungen kanske...)

Äppelträdet sa...

Minns några nätter nä jag var tvungen att sitta och sova för att inte frätas sönder helt och hållet...