7 december 2010

ÄLSKA EKENS MVC!

Förra gången jag var gravid gick jag på Mama Mia mödravård på Götgatan hos en barnmorska som aldrig kom ihåg mitt namn, som aldrig kom ihåg om jag hade barn sedan innan, som aldrig kom ihåg vilka undersökningar hon gjort eller inte (man hade kunnat tycka att hon kunde skumläsa journalen lite för att underlätta för sig själv, men nä) och som dessutom var rätt nonchalant och osnäll i övrigt också.

Nu går jag på Ekens MVC. Det är (än så länge) som ett freaking himmelrike i jämförelse. Alla är så snälla! Och förklarar så fint! Och kommer ihåg så bra! När vi var på ultraljud i förra veckan blev både jag och barnets far så upp över öronen kära i ultraljudstjejen att vi inte kunde prata med henne utan att fnittra lite. Typ som när Rufus föddes och vi blev besatta av en av barnmorskorna på BB och bara *kollade upp henne på facebook*, *försökte para ihop henne med alla singlar vi känner* *planerade parmiddagar och gemensamt julfirande*.

Nu när jag tänker på det - kanske kan vi helt enkelt bara låta årets hela julfirande gå av stapeln på Ekens MVC? Jag, Gustav, Rufus och alla som jobbar där. Det skulle kännas mycket mysigt, tycker jag. Alla skulle kunna ha mjuka raggsockor, glada leenden och frid i blicken. Och personalen skulle få skitmånga paket av tomten för att de inte gjort något annat än gott hela året. Fint det vore!

4 kommentarer:

Ida sa...

HAHA! Jag blev också helt obscessed av min barnmorska som var helt underbar (har också kollat upp på facebook). En gång för några månader sedan såg jag hennes på Ica Maxi och fick en oerhörd impuls att springa ifatt henne och skrika "HEJ! Kolla min bebis NU'RÅ!"
Jag älskar henne fortfarande.

30-nånting sa...

Jag går kvar på MamaMia (och är nästan helt övertygad om att vi hade samma barnmorska förra gången). Denna gång sa jag att jag ville ha någon annan och nu har jag en toppenkvinna!

Definitivt preggo sa...

Vad bra, 30-nånting! Hade absolut ingenting emot Mama Mia som ställe, bytte mest för att vi flyttat och det var närmare till Ekens nu. Skönt att du fått en superkvinna den här gången. Man gillar ju sådana...

maria sa...

hej!
Hamnade här av en slump, men måste bara säga att jag gick till Eken när jag väntade mitt första barn och jag går där nu med barn nr.2.. Älskar stället!