15 december 2010

HALVVÄGS!

20 veckors preggotid - check!
Bara ungefär lika många kvar då.
Esterbans ETA är satt till 3 maj, men jag räknar kallt med att gå över tiden.
(Min egen födelsedag, 12 maj, känns till exempel som om den ligger rysligt pyrt till. Det är okej. 12 maj är lite av ett favoritdatum, faktiskt. Syrenerna brukar blommar och folk är extra snälla. Plus att man får tårta. Blir fint det. Tårta på BB!)
Idag när jag var hos barnmorskan frågade hon om jag hade bestämt vilket sjukhus jag ville föda på. Min spontana reaktion på det: "Eh, föda? Nej, herregud, det har jag verkligen inte tänkt på!"
Kanske jag borde göra en vacker dag.
Eller så väntar jag en stund till.
Det finns ju trevligare saker att tänka på än att ligga och vrida sig i plågor på en brits, menar jag.

5 kommentarer:

emve sa...

Ja det där födandet kommer ju tids nog ändå!

Colombialiv sa...

3 maj är min mammas födelsedag, det är ett ganska fint datum, det! Då har tussilagorna just slagit ut (däruppe där jag kommer ifrån).

Ida sa...

Hehe, en brits alltså? Jag vill minnas att jag tyckte att "gynstolen" såg ut som ett mindre rymdskepp med stor madrass, två olika sorters handtag, fjärrkontroll etc.

krabbeluring sa...

18 maj är ett himla bra datum , tycker jag personligen. Det har kanske regnat två gånger på den dagen under en 24 årsperiod. Men det är ju ryyysligt många dagar att gå över så det önskar vi ju ändå inte...

NinnaLilltroll sa...

Min lilla bebis beräknas också komma 3 maj :) Jag känner också att min egen födelsedag ligger "risigt" till (30 april). Men han/hon är välkommen då också :)