7 december 2010

TITTA, JAG ÄR VAKEN!

Jag har inte varit pigg den här hösten, det kan man verkligen inte säga.
Till exempel har jag tjuvsovit på toaletten på jobbet vid fler än ett tillfälle.
Och vid skrivbordet.
Och på tunnelbanan.
Och typ överallt där jag stått/suttit still i mer än en minut, när jag tänker närmare på det.

En gång försökte jag introducera leken "vi ligger här och låtsas att vi sover" för Rufus. Det gick sådär. Eller ja, först gick det bra. Vi la oss ner, drog täcket över oss, och jag somnade. Då blev han sur, och drämde ett trätåg i huvudet på mig och skrek VAKA, MAMMA! på högsta volym. Det gjorde rätt ont. Nu för tiden får jag inte ens luta huvudet tillbaka i soffan förrän han är där och sliter i mig. NÄE SOVA! VAKA, MAMMA! VAAAAAKA!

Men så den här veckan plötsligt: Se bara!
Vaken till halv tolv på kvällarna FYRA DAGAR I RAD.
Känns lite som ett mirakel, faktiskt.
På "gå på vattnet"-nivå, minst.
I love it.

Inga kommentarer: