20 maj 2008

OCH TRÖTT ÄR JAG OCKSÅ

Jag är på mitt allra lipigaste humör. Nyss grät jag lite för att vi bor i en tvåa och det inte finns något barnvagnsförråd i huset. Det betyder (tycker jag) att man är så illa tvungen att ställa den blivande barnvagnen i trappuppgången. Det betyder (tycker min kille) att man är så illa tvungen att ställa den blivande barnvagnen i köket.

I köket!
Jomenvisst.
Där har man knivar och kastruller och tallrikar.
MÖJLIGTVIS en ful kaffekokare och en sodastreamer.
Men där går gränsen.
Barnvagnar göra sig icke besvär.

- Jag vägrar ha en barnvagn i köket.
- Men jag vägrar ha en barnvagn i trappuppgången.
- Fast jag tror inte du lyssnar riktigt nu: Jag VÄGRAR alltså att ha en barnvagn i köket.
- Men det är OLAGLIGT att ha barnvagnar i trappuppgången.
- Det är olagligt att ladda ner film också. Och det har aldrig stoppat dig.
- Poäng. Men det blir i alla fall ingen barnvagn i trappuppgången.

Jag kan inte med ord beskriva hur besvärligt det här känns. Man fattar ju precis hur det kommer sluta. Där kommer jag att stå med råttfärgat hår och steka falukorv i mitt anletes svett. Och just när jag ska vända mig för att göda Turtle kommer jag att snubbla på barnvagnen och slå huvudet i klinkersgolvet, få en kniv i strupen och döden dö. Och jag vill inte dö! Det är bara därför jag gråter.

6 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Bra blogg, hittade hit via Camillas lockar! Är också gravid men i v.17=o). Har klarat mig från lipigheten men gu va trött jag var dom första 3 månaderna, märklig känsla att vilja somna så fort man satte sig något så när bekvämt. På det blev jag förkyld när jag var i v. 7 så jag var totalslut i ett par veckor....

Gry sa...

Hej! Blev bara tvungen att lämna en kommentar. Vilken kul blogg du har ;-D

Hittade dig hos Fyrabarnsmamman. Bara diggar ditt sätt att skriva. Suveränt!

Själv är jag trebarnsmamma och känner igen mig jättemycket i det du skriver. Fick mitt första barn som nybliven 23-åring. Är 35 nu.

Trodde inte jag skulle bli sådär blödig och så, men efter första förlossningen kommer jag ihåg att jag tittade ut ur fönstret på sjukhuset och undrade vad alla folk höll på med. "Hallo, det är fött ett barn här inne, halloooo".

Konstigt.

Jag har en sluten blogg (ifall du försöker klicka på min länk).... Är du nyfiken så lämna din mejladress i dina egna kommentarer, så skickar jag en inloggning. Inget mysko alltså ;-)

Ha´t så bra !

//Gry

Anonym sa...

Hehe jasså! Roligt att vara gravid :-) GRATTIS!! Det är härligt med barn.. Kramar!

Anonym sa...

Kul att du hittade till min blogg! Jag började ju skriva när jag var gravid, kommemr inte ihåg vilken vecka jag var i, men det är ganska kul att gå tillbaka och läsa om det nu. Är lite avis på dig som är gravid, tycker det var jättemysigt. Men det var helt ok att få en bebis oxå :D Hoppas allt går bra för er, kommer nog fortsätta läsa din blogg för den var jättekul! :) Kram från Pernie

Minna sa...

make perfectly sense! ;D

No-one sa...

HA HA HA HA HA HAH AA, hjälp du skriver så roligt att jag snart ramlar av stolen...