13 juni 2008

ANDRA PARET UT

Så var det dags att berätta för blivande farmor och farfar.
Den här gången får jag inte sätta upp spelreglerna.
No more filmdrama för min del.
Killen är mer inne på att tona ner dramatiken till obefintlighet, berätta nyheten i en bisats och vara kyligt avslappnad.
Kanske:
- Det här var gott! Vi ska förresten ha barn i januari. Kan du skicka saltet, mamma?

Jag är i alla fall exalterad till bristningsgränsen.
Barnbarnsbomben toppar liksom allt man tidigare slängt ur sig.

3 kommentarer:

Gry sa...

Spännande, spännande! Jag kan nästan känna pirret i magen själv ;-)

Kram Gry

Anonym sa...

Ha ha ha. Du skriver härligt!

Släpp nyheten som den bomb den är! Det är sååå spännande att vara gravid. Och sedan komer ju en liten bebis också och det är både fantastiskt och skrämmande på något konstigt vis.

Min son är 11 månader nu. Men det känns som en halv sekund sedan han föddes. Och en minus sedan vi fick pluset.

Anonym sa...

Hur kan han skippa dramat?? Det var fantastiskt, underbart, härligt och spännande att få en av dina hemliga lappar. Jag gillar den stilen bäst!