9 januari 2009

BERÄKNAT FÖRLOSSNINGSDATUM

Det sägs att det är idag det ska ske. Den 9 januari är dagen då Turtle borde se dagens ljus enligt alla beräkningar. Åt det säger jag: SÄÄÄKERT! Tror jag så mycket jag vill på.

Min kropp visar inte minsta tillstymmelse till att vilja fixa fram den här ungen i brådrasket, direkt. Hur mycket jag än känner efter så känner jag ingen berömd "molande mensvärk". Istället verkar kroppen ha bestämt sig för att sova helt sjukt mycket, dagen till ära. I och för sig oerhört tacksamt, eftersom jag inte kunnat sova de senaste fem nätterna.

I natt: 14 timmars sömn, utan minsta problem.
Nu: Frukost.

9 kommentarer:

annalin sa...

Haha, precis så där skrev Onekligen-Lisa http://onekligen.blogspot.com/2009/01/stora-bebisdagen.html för en halvtimme sedan också. Ska bli spännande att läsa vems förlossning som kommer igång först nu då.
(Jag har typ 93 dagar kvar myself)

Köp en stor påse lösgodis att ha med till förlossningen...det kan bli tråkiga väntetider mellan värkarna där också...

//anna

Definitivt preggo sa...

Annalin! Det är för att Onekligen-Lisa och jag är samma person. Så jag HOPPAS att våra förlossningar kommer igång samtidigt... Oerhört läskigt annars.

ingis sa...

Jag är på BF +8 idag, kan säga att väntan innan BF är okej, efter helt olidlig!!

Jessica sa...

kom igen turtle! visa att du har lite mer hyfs än ellen! kom ut kom ut! ordverifieringen idag vore iofs ett tufft namn; saxidi! känner på mig att saxidi o ellen skulle kunna bli vänner!

Lill-Krizan sa...

Såhär nervös har jag inte varit sen Modo spelade SM-final på storbilden hemma i ditt vardagsrum! Det förlöste mig, och jag vågar redan utlova minst lika mycket glädjetårar nu när det är din tur.

/Morbror Petter

Ps. Ta inte illa upp om jag inte badar i fontänen den här gången bara. Det är för fasen IS vid Sergels torg! Ds.

Anonym sa...

HAN kommer på tisdag!

emve sa...

Imorgon kommer bebben! Bara för att 10 är mitt turnummer så måste jag ju chansa på den dagen ;-)

Minna sa...

Det tar tid att slipa en diamant!

Josefin sa...

fasen vad spännande. snart har du ditt barn i din famn! högst två veckor. peice of cake.
kram