8 januari 2009

VECKA 40

En imponerande syn som möter en varje gång man går förbi spegeln nu för tiden, alltså! Jag fattar inte hur man frivilligt kan välja att ligga kvar där inne, helt ihopknölad. Men, men, det är mycket annat jag inte fattar också, så det behöver inte betyda något. Det här med pension, till exempel. Eller varför försäkringskassan inte skickar någon slags lapp där det står typ: Nu har vi tittat på din ansökan om föräldrapenning sedan i oktober, här är beskedet och din utbetalningsplan, puss och kram - FK. Ska man gissa sig till när pengarna kommer, eller? Hålla tummarna och hoppas på vinst någon gång framåt våren?

Roligare att spela på chokladhjul på Liseberg i så fall. Fatta statusen när man vinner storvinsten och kommer hem med en sådan där gigantisk schweizernötchoklad som är över en meter lång!

6 kommentarer:

emve sa...

Väldigt imponerande måste jag säga!

Anonym sa...

Det där med FK är så....usch, korkat! När jag ringde och frågade efter en utbetalningsplan så tystnade det på andra sidan tråden och efter ett tag fick jag till svar att "nej, något sånt har vi inte, du får logga in på din sida på fk's hemsida, där kan du se när du har fått dina pengar...fast då har du ju fått dom".

Hur korkat är inte det? CSN framstår ju som lysande i jämförelse!

Ett tips är att ringa och stressa dom lite, om inte jag hade gjort det så skulle jag nog fortfarande vara utan pengar, när jag ringde (en vecka före min första utbetalning) så hade dom inte ens öppnat min ansökan, ååh tjena!

haha! mina sista veckor innan förlossningen var bråken med FK det ändå som höll mig vaken.

Anonym sa...

tuffaste magen!

Josefin sa...

fiiiiiiiiiiin

Anonym sa...

Finaste magen!!!

Jag vill se på riktigt. Inte från Malmö. Och så vill jag se turtle på riktigt när han/hon behagar titta ut i stora världen. Dumma avstånd.

Elin sa...

Wow, vilken underbar mage!!