8 maj 2008

SÄG CHEEEESE!

Jaha, och nu har jag läst en massa gravidbloggar också. Tveksamt om internet är bra för mig. Finns det några rekommendationer om det på Vårdguiden? "Vid graviditet, försök att inte överdosera internetanvändandet. Det kan vara bra att dra gränsen vid 1 timme om dagen." Det finns ju rekommendationer om väldigt mycket annat har jag märkt. Huvudvärkstabletter och allergimedicin, till exempel. Synd för mig i dessa pollentider.

Men hur som helst.
Jag har en gravidbloggspaning på lut.
En tydlig trend är att de som skriver gravidbloggar frekvent använder sig av följande ord:

Livets mirakel
Omvälvande
Söta
Kärlek
Livet som gror
Finaste
Känslor
Älskade

Det här gör mig lite rädd.
Det verkar finnas en oroväckande stark koppling mellan att 1. Bli gravid och 2. Bli cheesy.
Jag vill helst inte bli cheesy in public. Jag tror eventuellt att jag är lite allergisk mot cheesy. Och det ställer onekligen till en hel del problem rent mentalt. Plötsligt ligger jag väl där på ultraljudet och yrar om "LIVETS MIRAKEL" och bölar som om jag aldrig sett någon morgondag. Fast jag hade tänkt att vara coolt avslappnad och ha självdistans. Fan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har haft stenkoll här på din blogg hela veckan nu och har blivit väldigt väldigt nyfiken på en sak.

Hur gammal är du?

Definitivt preggo sa...

Hej Pia! Roligt att du läser. Jag är 28. Och nu blir JAG nyfiken? Hur gammal gissade du?

Minna sa...

Oh no, det därmed "livets mirakel" - det ligger inte för mig!
Too cheesy! Många verkar ju bli helt corny när de är preggo. Gå in på Familjeliv så får du dig en rejäl dos av preggo-wierdos...

Anonym sa...

Ja man kan nästan bli lite rädd ibland för alla gravidbloggar,, dom är så helylle och präktiga på nåt sätt =)
Säger en som själv inte har barn än... det är väl bara och vänta och se, man blir säkert likadan själv.
Du ska se att du kommer surra om livets mirakel framöver... ;)

30-nånting sa...

Jag är inte heller i Livets mirakel-skedet ännu. Vecka 24 as we speak. Var på en middag med folk som bara pratade barn och graviditet, ville gå hem efter en timme...