1 juni 2008

BARNCHOCK

Ärligt talat, har det funnits så här mycket barn på stan innan också?
Utan att jag lagt märke till dem?
Eller kommer barnen bara fram när det blir medelhavsvärme?
Klart är i alla fall att det kryllar av dem runt mig plötsligt.
De är skitsöta hela bunten.
Speciellt de som är tre äpplen höga och har Sveriges landslagsmundering på sig och skriker HEJA ZLATAN! på tunnelbanan.
Sådana vill jag ha.
Eller vilken annan sort som helst.
Kanske är det så att jag har ägnat hela helgen åt att glo på stadens barn.
Och fånle.
Det är inget jag är stolt över direkt.
Men vad kan jag säga?
Livets mirakel made me do it.

3 kommentarer:

Amelie sa...

ja, du är klart beroendeframkallande. Känner igen mig i nästan allt du skriver :)

Anonym sa...

Fniss, "livets mirakel". Där satt den ;)

Gry sa...

Det följer med graviditeten ;-) Du kommer upptäcka att "alla" är gravida och att det finns barnvagnar och små, söta barn "överallt"!

//Gry