23 juni 2008

BARNPASSNINGSBATTLE

Det är väldigt roligt att berätta för sina vänner att man är gravid, har jag märkt.
Folk blir så glada och kramar och pussar på en.
Och sedan börjar de battla om vem som ska få bli förste barnpassare.
Det är mycket underhållande.

- Jag bor närmast.
- Ja, men jag är mer pålitlig.
- Det är sant. Men jag är roligare!
- I och för sig. Men jag är läkare, så jag kan felsöka om ungen beter sig konstigt.
- Yeah, yeah. Men jag är bättre på fotboll.
- Fast du jobbar ju jämt. Jag kommer hem halv fem. Plus att alla barn älskar mig.

Det är väldigt fint att alla vill passa Turtle.
Även om det bara är i teorin än så länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, och var kommer en fantastisk mormor och morfar in i bilden? Det är ju det här vi gått och väntat på så vi vill faktiskt stå väldigt långt fram i kön. Vi är otroligt pålitliga och trygga. Tänk efter själv på din barndom så fattar du!

Anonym sa...

Haha, tror mig kunna gissa vilka som battlade där. Men jag paxade innan di där två. Ha!