3 juni 2008

BESÖK HOS BARNMORSKAN

Idag har jag varit hos barnmorskan och blivit stucken och provad och testad och undersökt.
Det var festligt.
Jag mådde bra, sa hon.
Har du rätt i, sa jag.
Sedan frågade jag om hon kunde något om att snabbspola fram tiden och/eller lova mig att jag inte skulle få missfall.
Det kunde hon inte.
Typiskt min otur.

Men jag fick tid för ultraljud!
Om fem tusen miljoner år (läs: Augusti) ska vi få se Turtle på tv.
Jag tror han/hon kommer vara fin.
Men jag gissar bara.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart han/hon/Turtle kommer vara fin!! Fick du inget bombsäkert tecken av BM om existens? Snålt, tycker jag i så fall.

Anonym sa...

Ja om det bara fanns nån BM som kunde lova att dom ville stanna kvar i magen... då kanske jag hade fått behålla min lilla grodd. OCh tänk så mycket oro man skulle kunna bespara en hel massa kvinnor.

Anonym sa...

Rolig blogg! Jag konmmer läsa och hålla tummarna när det väl beger sig! :)
Lycka till!