10 juni 2008

GUMMIBANDSTRICKET

Idag har jag kört med gummibandstricket för första gången.
Ni vet det där när man struntar i att knäppa översta knappen och kör ett gummiband mellan knapp och hälla istället.
Det har jag hört att man ska använda sig av när magen skriker i protest när man försöker kränga på den ett par redan pre preggo för tajta jeans.
Jag tror eventuellt jag använde de där jeansen bara för att få möjlighet att köra gummibandstricket.
Gummibandstricket är coolt.
Det får en att känna sig ohyggligt gravid.

3 kommentarer:

Gry sa...

Fniss. Ja, det är nu och sen ett tag efter förlossningen.... Då måste gummibanden fram igen!

Må så gott!

Kram Gry

Amelie sa...

Vänta bara tills du provar ett par muddbyxor! Jag köpte ett par mammajeans ganska tidigt, ett par där jeansdelen slutar lågt o sedan övergår i en härlig mudd som man drar upp över magen :) Jag kommer ha svårt att överge muddbrallor efter graviditeten misstänker jag. (Nu har ovan nämnda muddbyxor blivit för små, jeanslinningen är liksom för liten eller magen för stor, beroende på hur man vill se det. mudden passar ju fortfarande). Gummibandsmetoden funkar bäst på knappgylf, för är det knapp o sedan blixtlås så åker dragkedjan ner hela tiden, känns lite otryggt.

Anonym sa...

Haha det där kör jag också... Nackdelen är att den förbannande gylfen åker ner hela tiden. Men det löser man med en lång tröja. :)
Kul blogg och grattis till bullen i ugnen!

Här tittar jag in snart igen!