11 juni 2008

WATCH OUT, FÖRSÄKRINGSKASSAN

Åh nej.
Gjorde precis misstaget att försöka sätta mig in i försäkringskassans alla regler om föräldrapenning, havandepenning, SGI och yada, yada, yada.
Nu känner jag för att krypa ihop i fosterställning i ett hörn och gråta.
Och då ser jag ändå mig själv som en person som i vanliga fall inte är rädd för blanketter och siffror och snåriga regler.
Men eh, OH. MY. FREAKIN'. GOD!!!
Jag känner att Försäkringskassan väldigt snabbt har seglat upp i topp över myndigheter/verk/bolag/whatever som jag känner för att surra fast vid en påle och ta ett väldigt allvarligt snack med. De kan få stå bredvid Arbetsförmedlingen och SJ om de vill.
Och jag råder samtliga att ta på sig oömma kläder.
Jag kan komma att ta med mig rutten mat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaadu... Försäkringskassan. Man kan ju få mardrömmar för mindre. De sitter säkert och skrattar åt alla förvirrade gravida och småbarnsföräldrar som inte fattar hur deras krångliga system fungerar. Jag tror de har gjort det med flit :-)

Staffan Wingborg sa...

Grattis!
Plöjer din blogg från dag 1 i kväll.
Jag vet att deras regler är krångliga, men var snäll mot Försäkringskassan! Dom betalar er hyra så ni kan läsa sagor med sköldpaddan hur länge som helst. Ni slipper jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, lördag, söndag.

Anonym sa...

Håller på och läser igenom din blogg nu, ett tips bara vad gäller försäkringskassan, gå på möte med dem (de brukar ha infomöten), boka sen in en tid med dem och gå igenom hur ni ska lägga upp föräldraledigheten, deras webbsida visar tydligen inte helt rätt har jag fått erfara... när jag dessutom fick olika besked av samma person om hur många dagar vi har kvar blir man lätt svettig.