17 juni 2008

INTRESSEFLAGGORNA VAJAR

Har precis outat mig själv som preggo hos min fina bästis, som råkar befinna sig på en annan kontinent sedan några månader tillbaka.
Hon sa SHIT VAD ROLIGT jättemånga gånger och skrattade jättehögt.
Det var väldigt lyckligt.
Sedan sa hon en sak till.

- Å gud, börja nu inte blogga om det här!

Jag är rörande överens med min bästis på den punkten.
Att inte bli cheesy in public är ett motto så gott som något.
Att starta en gravidblogg kan mycket väl vara lägre än glocalnet.
Och jag har ingenting att säga till mitt försvar.
Förutom möjligen: Det är ju kul också.
Och INTRESSANT, framför allt.
Från norr till söder, från öst till väst kan jag se hur intresseflaggorna vajar i världen.
Berätta mer om din graviditet! skriker typ en miljard kineser.
Bli alldeles för privat! gastar en drös amerikaner.
Dela med dig av ditt innersta! tjuter några vilda indianer.
Vi vill veta mer om livet som gror! gallskriker en hop barbröstade italienare.
Och vad gör man inte för folket.
Vad gör man inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Finafinadu, klart du ska blogga. Här. Hur ska vi som befinner oss på andra kontinenter annars ha full koll på Turtles framfart? Jag tror det är en Ninja Turtle. Fatta förvånade ni kommer bli när det i januari ploppar ut en grön grej skrikandes KOWABONGA! Fan, jag kommer verkligen inte lyckas sova något inatt. Tack för det.