24 augusti 2008

HELGEN I SIFFROR

Främmande män som klappat mig på magen - 1 st.
Chocktillstånd utlöst av främmande män som klappat mig på magen - 1 st.
Gånger jag hört min pappa eller mamma skryta om att de ska bli morföräldrar - 14 st.
Mottagna tips från småbarnsföräldrar jag lika gärna kunnat leva utan - 6 st.
Gånger min syrra har kallat mig för tjockis - 4 st.
Bästisar jag lurat till att börja attackhandla bebiskläder innan det är för sent - 1 st.
Antal sammanbrott för att jag och min kille inte kan komma på ett ultimat killnamn på Turtle - oräkneligt, mina vänner. Oräkneligt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

De där råden... Suck vad jobbiga de kan vara, haha... Vaf gäller namnet så har ni ju tid på er. Aristoteles är väl ganska maffigt? :)

Anonym sa...

DAVID, är ett väldigt fint namn.

Anonym sa...

gånger någon liten brunögd flicka blivit kär i dig i hemlighet. 1 st

Definitivt preggo sa...

Jo: Aristoteles är väldigt maffigt, ja. Killen har föreslagit Sokrates, så han skulle säkert gilla det.

David: sluta tjata någon gång.

Och Josefin! Hälsa den lilla brunögda flickan att jag blev kär i henne tillbaka. Nästa gång tar jag med henne på tåget på riktigt.

Anonym sa...

Tusen tack för länken! Är i samma situation (gravid, alltså) och håller verkligen med om att killnamn är en riktig nöt... Finns massor av bra tjejnamn - så många att det kommer bli slagsmål om vilket som är bäst. Men om det blir en gosse... Jag och min sambo har egentligen bara två alternativ än så länge: Hugo eller Harry (efter Jönssonligans Dynamit-Harry såklart). Antar att det är precis av den här anledningen som man har nio månader på sig att tänka!

Anonym sa...

Eskil är bästa namnet på en kille! Oj, nu avslöjade jag ju mitt superduperbra namn. men det gör inget. jag är inte ens gravid, och man vet ju aldrig om man kommer bli det heller!