26 oktober 2008

KLÄNNING FÖR TJOCKISAR

Inför ett stundande kompisbröllop har jag ägnat de senaste dagarna åt en, tja, låt oss kalla det för dess rätta namn: klädkris. Vad i hela h-vetet har man på sig på ett bröllop när man är sitt tjockaste jag? Och exakt hur tjock kommer jag att vara om två och en halv vecka när bröllopet går av stapeln?

Inga lätta frågor att stångas med en söndag.

Men nu har jag löst det, tror jag. Ska bara sy om ett par axelband och införskaffa mig snygga strumpbyxor och fräcka smycken så är jag i hamn sedan. Förutom möjligtvis på skofronten. Jättejättehöga klackar och remskor matchar inte så bra till mina svullna fötter...

1 kommentar:

Frida sa...

trikåklänning, trikåklänning!! Och på fötterna: satsa på bekvämlighet framför allt, så du har en chans att orka hela (eller iaf halva kvällen).