26 oktober 2008

UT OCH GÅ

Idag ska jag träffa min bror och min mamma för en "promenad på Djurgården". För min bror och min mamma betyder en "promenad på Djurgården" sannolikt någon slags powerwalk i några kilometer, fort som farao, deras vana trogen. För mig betyder i dagsläget "en promenad på Djurgården" mer något i stil med en mycket, mycket stilla vandring till närmsta café. Så kan det gå när man i ett ryck av extra idioti hämtade upp elva flyttkartonger böcker från källaren och packade upp dem fast ryggen skrek NO, NO, NOOOOOO i falsett under tiden. Jag föreställer mig att det kommer att bli en dragkamp utan dess like.

- Måste ni gå så fort? (Flämtande preggo ber snällt.)
- Oj, förlåt. (Mamma och bror saktar in lite.)
- Fortfarande för fort! (Flämtande preggo har tagit på sig sin gnälliga röst.)
- Ja, ja. (Mamma och bror saktar in lite till.)
- Fast alltså, jag menar att ni ska gå så sakta som ni aldrig någonsin har gjort innan. Och när ni gör det ska ni sakta in lite till. (Flämtande preggo börjar frukta för sitt liv, samt darra på underläppen.)
- Men ååååå, vilken sabla klenis du är! (Bror vet inte vilket minerat område han ger sig in på.)
TÅRUTGUTELSE.

Jag hatar att vara klen!
Jag vill vara stark som Hulken och snabb som blixten.
Helst smidig som Tarzan också.
Och rik som Bill Gates och smart som... någon jättesmart och snygg som Kate i Lost, men det kanske är en annan sak.

4 kommentarer:

Frida sa...

Verkligen pissigt att vara en klenis, men du, det går över! Själv kunde jag gå max en kilometer i mitt tjockaste tillstånd, och då var det soffan som gällde resten av den dagen.

Johanna sa...

Hahaha, det där känner jag igen, det där med tårarna. När jag var gravid tappade min sambo en skål i golvet, en skål som var en del av en servis som jag samlat som en dåre tills den blev komplett. Jag tror att jag grinade i ungefär fyra timmar, med paus enbart för att kissa (ungefär var femte minut), torka svetten ur pannan (svettigt att vara gravid), och hota med lemlästning av hans favoritsaker eller honom, vilket han ville. (storsint av mig att låta honom välja, tycker jag själv!) Jo just ja, jag pausade för att klämma en påse Polly också (min största gravidcraving)... Man är för härlig när man är gravid! :)

Anonym sa...

Nu när du faktiskt varit "outad" ett par månader, vågar man be om adressen till din andra blogg? Har letat mig blå i gamla inlägg, vet att den fanns där nånstans...

Definitivt preggo sa...

Kära anonym, klart du får! Nu har jag lagt en länk till andra bloggen i högerspalten.