7 oktober 2008

THE TIME OF MY LIFE

Efter en smärre klädkris (KARIN, FÖR FARAO!!! Mina bröst får inte plats i min bikini!!! vs LISA, HJÄLP!!! Jag har ångest över att visa gravidmagen i badhuset, det känns ungefär samma som att flasha brösten in public!!!) vågade jag och bästis-Karin oss till slut till Centralbadet igår kväll.
Mycket bra beslut, skulle det snart visa sig.
Som två förtjusande valrossar simmade vi fram i vattnet i totalt samförstånd.
Först några längder motionerande.
Sedan lite bubbelpool.
Och så några längder simmande.
Och lite bubbelpool på det.
När vi var i vattnet log vi lyckligt och kände oss lätta som fjädrar.
När vi gick upp för badstegen log vi plågat och kändes oss tunga som betong.
Och när vi badat i några timmar var vi utsvultna och gick på restaurang och frossade i mat på UTESERVERINGEN i kvällskylan, för våra inre ugnar gjorde oss alldeles för varma för att vistas inomhus.
Farao, det är så fint att ha en bästis att vara gravid med.
Bästa påhittet någonsin, tror jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill se er!! Speciellt när ni kliver upp ur vattnet och tyngdkraften gör sig påmind. Var det ingen som tog en liten bild på er?

Minna sa...

Men visst är det! Det hade jag också! Vi skulle föda med tre veckors mellanrum... men hennes kom en vecka för tidigt om min två veckor sent så det blev sex veckor emellan.