19 januari 2009

BF+10

Av outgrundlig anledning finns det speciellt ett skede i förlossningen som jag ser fram emot med oerhört stor förtjusning. Man skulle kunna anta att det var själva slutmålet: Ta emot den skrynkliga bebisen på magen. Men icke då! Så långt kan jag inte tänka. Lägger istället all min energi på att se fram emot värkarbetet hemma. Mer specifikt: "Ta gärna en lång, varm dusch. Men stå inte i duschen, då blir du trött. Ta in en pall och sitt ner under vattenstrålen." Sitta på en pall i duschen låter faktiskt freakin fantastiskt. Kan knappt vänta.

Därför känner jag mig dagen till ära en smula stressad över det faktum att Turtle närmar sig deadline. Imorgon ska jag till sjukhuset för att bli undersökt och få ett datum för igångsättning.
Plus med igångsättning = skrynklig bebis på magen innan veckan är över.
Minus med igångsättning = inget sitta på pall i duschen i hemmets lugna vrå.
Och då har jag inte ens börjat googla på igångsättningsskräckhistorier ännu.
Kan bli upplyftande, det här.

Alltså: DEADLINE, TURTLE!
Det är sådana man inte missar.
Fatta!

5 kommentarer:

30-nånting sa...

Jahapp, du var inte iväg alltså. Mira föddes på BF +11 jag hoppas på det för dig. Och jag fick värkstimulerande dropp och det gick jättebra. Jag har ingen skräckhistoria att bjuda på.

Johanna sa...

i min nyblivna-mamma-grupp var det hälften av tjejerna som hade blivit igångsatta och det gick ju utmärkt det också!

Anonym sa...

Ujj! Mycket över tiden det. Hoppas du får skrynklig bäbis innan veckan är över!! =)
Min första = 15 dgr för tidigt.
Min andra = KS i v 38.
Gööt mos!
Kram och lycka till!!!

Anonym sa...

Såja. . Jag gick igång av mig själv, bf +11, två dagar innan igångsättning. Då var jag så trött på att vara tjock, att jag med glädje välkomnade smärtan.

Lycka till!

Anonym sa...

Jag blev igångsatt. Visade sig att jag var öppen 3 cm och då bad jag om att de skulle ta hål på vattnet ist för värkstimulerande dropp (som jag faktiskt hört skräckhistorier om). Jäklar vilka värkar jag fick! Gick toppenbra, bebis levererad på 9 timmar. Lycka till!