20 januari 2009

BF+11

Nu har jag varit på sjukhuset och blivit undersökt. Oerhört festligt! All time high på festlighetsskalan var ctg-kurvan som mätte bebisens hjärtljud och mina sammandragningar. Eller ja, egentligen var det kanske min kille som var det festliga i sammanhanget. Han var som värsta sportcoachen vid mätaren.

- Den där sammandragningen var rätt medelmåttig, hörru. Kom igeeeen.
- Så ja. Lite bättre nu.
- Oj, shit! Nu snackar vi! Det där var nytt rekord!
- WOW! Mätaren goes wild! Bästa sammandragningen jag sett idag.

Själv känner jag mig ganska clueless i de här sammanhangen. På ett ungefär:
Läkaren: - Känner du av alla de här sammandragningarna?
Jag: - Eh, vilka sammandragningar?

Tydligen ser allt i alla fall väldigt bra ut. Om läkaren fick gissa (och det fick hon) kommer förlossningen starta av sig själv snart. Och om den inte gör det sätter de igång den på lördag. Dit är det fyra dagar. Fyra dagar är inte så länge, när man tänker på det. Det är det faktiskt inte.

7 kommentarer:

yllet sa...

woooh!! starta när som helst låter ju hur bra som helst!!

Josefin sa...

ohohoh!
nu är det på riktigt alltså.
så där blir man inte kollad i växjö. här är det bara "jaså du är 14 dagar efter bf?, ja men då ska vi se, ska vi boka in en tid om en vecka?" "okej men jag vill inte vara till besvär eller så".
gu va häärligt gumman, yeahyeah!
kramkram och pirr i magen

emve sa...

Woho, det händer grejor!

Anonym sa...

Fy vad spännande!
Hejja!

Jessica sa...

heja heja heja! goooo turtle!

annalin sa...

Nähä jag hade på allvar ingen aning om att du ÄR Onekligen.
Jag läser bara bloggar i Google Reader, och missar därmed viss formell information om bloggerskan...

Jag hade konstaterat att jag läste flera bloggar av gravida just nu, men inte kopplat ihop..!

Haha. Lycka till anyway!

Anonym sa...

Jag gick över tiden 17 dagar och blev igångsatt, inte alls så farligt som alla sagt! Visst, det var tråkigt att vara bunden till sjukhuset, ville hem och bada och slappna av då jag inte trivs i sjukhusmiljö (vem gör det?), men jag behövde inget värkstimulerande dropp, ingen epidural etc. Allt gick bra även om det tog lång tid, ingen skräckhistoria från mig alltså! : )