12 januari 2009

BF+3

Idag är det den 12 januari. Det är visst samma dag som jag gissat att det ska komma en bebis hit. Tillåt mig tvivla, så här i efterhand. Idag gissar jag istället att den 12 januari är dagen då jag påbörjar den mödosamma processen att sätta in fem miljarder bilder i fotoalbum. Kanske går jag till affären också, om jag hinner innan mörkret faller. Kanske inte.

Det är förresten lag på att påbörja fotoalbum när man är gravid, har jag förstått. Gravidhormonerna som som styr hjärnan på alla gravida kan tydligen inte tänka på annat än fotoalbum. Det är sant. "Oh oh, bebis på väg!" tänker hjärnan. "Måste. Fixa. Fotoalbum. Eller. Dö." Det står till och med listat i handböckerna som tips på lugna aktiviteter att syssla med när man väntar på att värkarna ska sätta igång. "Sätt in foton i album, baka något, laga mat och frys in eller se en mysig film" står det.

Sir, yes sir! skriker jag åt det och plockar fram saxen och klistret.
Här ska pysslas.

Inga kommentarer: