14 januari 2009

GE MIG EN PLAN

Mitt liv (läs: mitt humör) hänger för tillfället väldigt mycket på att jag har någon slags plan för dagen när jag vaknar. Utan plan kan det hända att jag lägger mig platt på golvet och skriker för att jag är så otålig. Att vänta är att dö en smula. Typ.

I måndags hade jag till exempel planen: Fotoalbum.
I tisdags var planen: Pyssel och pynt.
Idag: Barnmorska och scones.

Men nu, nu är planerna i mitt huvud slut, och resten av veckan är skrämmande tom på aktiviteter. Jag fruktar ett sammanbrott utan dess like framåt lunch i morgon. Så kan vi inte ha det, gott folk.

Jag.
Måste.
Ha.
En.
Plan.

Tips?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Gå en lång (så lång som du pallar dvs...) promenad, så kanske bebin tittar ut snart också. Kanske inte ett dagsprojekt direkt men nån timme slår man ju i alla fall ihjäl.

Karin sa...

Det här är några saker jag gör i väntan på min bebis (BF -1):

-Bakar nånting. Bröd, bullar, kakor, muffins eller kanske kladdkaka eller vadsomhelstmedfettochsockeri. Passar ju ypperligt som kolhydratladdning också!

-Läser en bok.

-Läser ett internet.

-Stickar en bebisvante, inser att den blir ful och repar upp skiten.

Anonym sa...

Tänk ut en bra present till kusin Ebbe som fyller 30 snart.


Skaffa tyg till de minimala gardinerna du vill ha i dina fönster.Skyll på att övergravida måste få sin vilja igenom.

Kratta ryan på din nya matta.

Herrefgud, det finns massor att göra om man bara tyar.

Messa mig, vettja!

Anonym sa...

Ät filidutter och skriv ett festligt brev till din lilla mes i Småland, vettja. Det tycker jag verkar vara en rimlig plan. Du får ju inte glömma att du blir aptrött med jämna mellanrum nu för tiden, och då måste du sova middag också. Det hade jag lätt gjort om jag varit hemma hela dagarna. Brev, godis och sov. Sjukt enkel plan, om du frågar mig. Och det gjorde du ju. Puss fina sirran, vi hörs snart. Och du ... se till att klämma ut ungen snart, är du snäll. Jag längtar liksom.

Josefin sa...

detta är jag expert på!!
bada om man har badkar. lösa soduko (stavas?) jag vet det är töntigt men men det dödar tid.
läsa för tusende gången om förlossningar som folk har haft.
skriva lite på förlossningsplanen
sova lite i soffan och äta godis. vanka av och an.
gå på bio. eller hyra film.
laga mat eller baka som du kan frysa in. yeah!
kolla på hemnet in i folks lägenheter.
hade det varit sommar kunde du åkt till stranden och gjort vattenkokaren i sjön.
skriva brev till din bebis.

nähä du ville ha tips på projekt, inte saker som fördriver tiden?
njae då vet jag kanske inte:)
jo förresten, sy en nalle,docka, eller nåt typ sköldpadda i massa roliga tyger. eller göra en avgjutning av din mage. fast den är mest i vägen sen. eller ha lite nördgympa framför en 80-tals gymparulle.
puss min vän
(varning jag kommer nog på fler inatt när jag ligger vaken)

Josefin sa...

sudoku

yllet sa...

baka nåt gott och ät upp och nåt gott att ha i frysen tills hormonerna slår till och allt du vill göra är att äta snarr och gråta.
laga mat att ha i frysen tills den dag ni är lessa på att äta varma mackor kalla för bebisen börjar gråta så fort den känner lukten av varm mat på bordet.
vila (!!!)
ät chokladbrago och drick mjölk!
börja läs Caipirinha med döden, den satte igång min förlossning!

Anonym sa...

Föda barn tycker jag ska bli morgondagens plan. Jag och Petter börjar bli rätt otåliga vid det här laget. Försök klämma ut den lite, snälla...

Anonym sa...

Jag håller med Cajsa, föda barn var ett rimligt och bra projekt!
Puss på dig kompis
Linda

Anonym sa...

Det där med gipsavgjutning av magen är ett bra tips! Kul att ha sen både för föräldrar, men kanske framförallt för barnet. Vi älskar våran:)

Laga mat och frysa in är också supertips.

Skriv i bebisbok om hur du/ni har upplevt graviditeten. Sen glömmer man lätt.

Men föda barn är ju det projekt som borde ligga närmast på listan...

30-nånting sa...

Gör som jag, starta upp ett projekt som tar tid (min sjal som jag skulle sticka). Jag hann bara sticka en förmiddag och på natten kom det igång. Den där sjalen kommer nog aldrig att bli något för jag har aldrig känt mig så osugen på att sticka som nu.

Carin sa...

Och nu har du inte uppdaterat på morgonen så jag hoppas att det blev plan föda barn som vann!

Lill-Krizan sa...

Jag vet! Gör en gipsavgjutning av magen och använd den som fruktskål, tycker jag! Eller som pall att stå på när han/hon ska borsta tänderna. Eller varför inte som gipsvagga för ungen?

Eller också kan du stampa sönder den. Jag förstår inte vad man annars ska med en sån till...