26 januari 2011

VECKA 27




Rent magstorleksmässigt så tycker jag den här delen av preggotiden är rätt trevlig, faktiskt. Man (jag) har blivit tillräckligt tjock för att folk ska fatta att man inte bara ätit lite extra julchoklad, utan faktiskt är på smällen. Men man (jag) kan fortfarande röra sig vid behov, kränga på sig ganska vanliga kläder och se sina fötter med lite god vilja. Så där snygg och strålande som det sägs att man ska bli av gravditet (hej myt!) känner jag mig jefligt långt ifrån, men hey! Här gläds vi åt det lilla för en gångs skull. Jag känner mig åtminstone inte grotesk. Ännu.

Idag får min bästa kompis, aka FACIT I LIVET, sitt andra barn. Så om... säg, två veckor eller så, när vi har börjat hänga med dem och ser vad det innebär att vara föräldrar till en tvååring OCH en bebis ska jag så smått börja inse vad jag gett mig in på. Kan bli lite hur som helst det, känner jag.

5 kommentarer:

Jessica - bymom.se sa...

Jag håller med om magstorleken, det är en magisk tid när den är så där lagom stor, sen går det utför ;-)

Fint halsband, finns det att köpa någonstans?

Linda sa...

Lisa! så här 12 dagar in på tvåbarnsfamiljeriet så ger jag det betyget AAAAA. det är ju precis som att ha ett barn. fast man har två. ungefär.
:)
fin är du!

Killmamman sa...

vilket fint halsband!

det är roligt när magen kommer över det-skulle-kunna-vara-fett-gränsen. häromdagen frågade en kollega helt ärligt: ska du ha en bebis? och när jag svarade ja sade hon: jaha, så det är inte bara julmat då. modigt, för i mina sjukhuspyjamasarbetskläder syns magen inte så mycket, julmat hade kunnat vara förklaringen...

Colombialiv sa...

Mycket fin magform!

Definitivt preggo sa...

Halsbandet är från H&M, Jessica! Men jag köpte det för typ ett år sedan, så det finns nog inte kvar är jag rädd.