30 mars 2011

LITE GNÄLL HÄR DÅRÅ

Eh, blir bebisar svinsura av att någon gör ultraljudsundersökning och mäter hur stora de är, eller? Den som bor inne i mig försöker sparka sig ut med en enorm frenesi för tillfället. Jag tolkar det som att han/hon är arg. Det är sådär bekvämt med arg bebis i magen. Andra saker som är sådär bekväma: Ha foglossning som värker lite hela tiden och feberont i kroppen.

Är ganska gnällig, dagen till ära.

Känns som en viktig grej att förmedla till världen.

Hej på er!

3 kommentarer:

Eva sa...

Preggo, tänk på att han snart är ute ur din kropp. Då kommer jag och hälsar på och snor eventuellt med mig båda era barn. Njut så länge du har ditt kid i säkert förvar. Bisous!

Anonym sa...

Åh, i morgon är bebisen fullgången. Då kan den ju komma när som helst. Eller så väntar den kanske 5 veckor till...

Hur länge gick du med Rufus?

Vår första kom 6 dgr för tidigt, med tvåan blev jag igångsatt 10 dgr efter bf pga högt blodtryck. Han var ute 2h och 57 min efter att de startade droppet.
Tur att han inte gjorde som storasyster och kom för tidigt, då hade han blivit född 2010...

Maria

Tova sa...

haha! Påminner mig om när min vidle låg i magen: på VARENDA ultraljud skulle han prompt vända sig inåt och göra det svårt för barnmorskan att mäta. 3D-ultraljud gjorde vi t.o.m. men fick knappt en enda bra bild... (trots hoppande och studsande från min sida, haha!)

Jaja, får väl trösta mig med att jag numera kan titta på honom hur mycket jag vill :D